piatok 10. mája 2013

Piatkový veget s Pánom Darcym

Vášeň a cit / Becoming Jane

- príbeh lásky Jane Austen. Tento film ma dostal. Ešte týždeň po jeho videní som sa z neho spamätávala. Stále, stále, stále som ho mala v hlave. Bolo to neuveriteľne smutné. Teda pre mňa smutné. Ako je možne, že žena čo píše romantické knihy spoznala lásku, ktorú stratila?! Po tomto filme som na jej knihy nemala chuť. Ako môže niekto písať o láske a pritom ju síce prežila ale stratila? Nebudú jej knihy bez šťastného konca? (Ja potrebujem happy end.) Ale...




Pýcha a predsudok / Pride and Prejudice (1995)

- ...ale videla som kúsok z tejto mini série. Hlavný hrdinovia Pán Darcy (Colin Firth) a Elizabeth (Jennifer Ehle), ale aj ostatní ma dostali. Colin Firth prepožičal Pánovi Darcymu neuveriteľnú charizmu a Jennifer ako Elizabeth uverím, že ju uniesli z minulosti. Taktiež krásne oblečenie, príroda, panstvá... Tak som si ju musela pozrieť celú a som veeeeľmi rada. Pán Darcy ma dostal. Neviem prečo, ale mňa priťahujú takéto typy hrdinov. Prvý dojem - pyšný netvor, ale keď ho spoznáte je očarujúci muž, s dobrým srdiečkom.




Jane Austin, teda jej knihy súdim podľa tohto filmu ako lahôdky na jeden hlt. Keďže knihy sú na 99 % lepšie ako filmy a tento film je neuveriteľne úžasný. (Môže to byť aj hereckým obsadením. Colin, aj Elizabeth sú veľmi charizmatický.) Takže neviem si predstaviť, že kniha má byť lepšia. To sa už asi ani nedá. Po vzhliadnutí tohoto filmu sa na môj wishlist kníh dostala, aj Jane Austen. Ako prvú musím mať Pýcha a predsudok. (Tak keby niečo utorok mám narodky :D )

Ďaľšie jej filmy:
Pýcha a predsudok / Pride and Prejudice(2005)
Emma
Rozum a cit / Sense and Sensibility
Vyznanie Anny Elliotovej / Persuasion

Čo poviete na Jane? Poznáte jej knihy/filmy? Čítali ste? Videli ste?
Na víkend by sme si poprosili slniečko, teplučko a my sa už postaráme o zvyšok :) Pekný víkend prajem.

2 komentáre:

  1. Jane mám moc ráda :) bohužel si myslím že se natolik ponořila do svých knih - které jsou ale dokonalé! Že potom nebyla schopna být s "normálním" mužem :) měla vysněný ideál který si zamilovala ..
    Musím se podívat na to Becoming Jane.. viděla jsem ostatní dva a dokonce i četla ale k tomuto jsem se ještě nedostala .. a pak ještě Emmu bych si přečetla :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj ja si to myslím a je to dosť smutné. Také príbehy písať (ešte som nečítala, len videla) a tak dopadnúť. Ale keď si pozrieš Becoming Jane, tak z toho sa mi zdá, že asi si myslela, že toho pravého v živote už stretla, stratila a iný už nebude. Neviem , ale rada by som jej v tomto videla do hlavy. Prečo sa nevydala...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...