štvrtok 30. januára 2014

Mary Baloghová - Pavučina vášne


Anotácia:
Keď Ellen Simpsonová stratí v bitke pri Waterloo milovaného manžela Charlieho, jediné, čo ju drží nad vodou, je opatera ťažko raneného Dominica, lorda Edena. Dominic po krásnej Ellen tajne túžil celé roky, no manželka jeho najlepšieho priateľa bola preňho nedostupná. Teraz mu už nič nebráni, aby jej dal najavo svoju náklonnosť. A hoci Ellen zvodný šľachtic priam neodolateľne priťahuje, z istých dôvodov, ktoré pozná len ona, mu nie je schopná úplne otvoriť srdce. Dominic sa však za nič na svete nemieni vzdať ženy svojho života...

O knihe:
original - Web of Love
- zo série pavučina
Pavučina lásky, Pavučina vášne,Diablova pavučina, Prísľub lásky
obálka - taký priemer. Nič z čoho by som padla na zadok, ale ani nič čo by ma urazilo a po prečítaní knihy sa k nej aj celkom hodí, keďže o niečom podobnom snívala aj hlavná hrdinka. Domček, záhrada, vidiek...

Moje pocity:
- to, že je anotácia od nejakej stej strany, to mi nevadí, ale to, že zavádza a píše sa v nej, že Dominic po nej tajne túžil celé tie roky? Pokiaľ som dobre čítala, tak netúžil. Ok možno pri jednom tanci, keď bola doňho hodená, tak ju začal brať ako ženu a ona jeho ako muža, ale inak som si neni vedomá, žeby slintal po manželke svojho dobrého priateľa.
- názov knihy - prvá časť sa volá Pavučina lásky a táto kniha sa v angličtine volá Web of Love? Treba k tomuto niečo dodať? Len to, že nechápem tie preklady.
- knihu som začala čítať, odložila, vrátila sa k nej, odložila, čítala a to všetko v priebehu pár hodín, kedy som sa nevedela rozhodnúť, či čítať ďalej alebo siahnuť po inej knihe. Nejak som sa do nej nevedela vžiť. Vojny nemusím. Nemám ich rada a tu toho vojnového bolo dosť, ale som rada, že som čítala ďalej, lebo kniha je naozaj dobrá. Keď si odmyslím tú vojnu a že na začiatku sme sa zoznámili s jej mužom, ktorý umrel. Čo podľa mňa nie je pekné, aby nám autorka predostrela krásny vzťah, aj keď možno skôr otcovský, ale o tom neskôr a potom jej manžela zabila :(
- nepáčilo sa mi, keď Charlie volal svoju manželku dievčatko. To čo je pedofil? Nestačilo, že bola od neho o toľko mladšia, ale volať ju ešte aj dievčatko? Fakt mi to prišlo viac ako otcovský komplex, ale aj tak to bolo veľmi pekné manželstvo. Nech v ňom bol akýkoľvek druh lásky.
- Ellen a Dominic boli dobrý hlavný hrdinovia, ale niekedy mi liezlo na nervy, že sa všetko točí, len okolo smrti jej manžela, čo oni dvaja vykonali a tak si zničili priateľstvo... Ale bolo to pekne dopĺňané opismi vojnových zážitkov, aj zážitkov v Amberly. Tie ich výletíky sa mi páčili. Kniha je dobré napísaná, to sa autorke nedá vytknúť. Nie je ani trošku nudná alebo niečo podobné. Len škoda, že nás nezaviedla aj do Wiltshiru - Dominicove panstvo.
- Madelaine sa mi tu páčila viac ako v knihe Diablova pavučina. Bola tu opísaná ako človek, príjemná osôbka a nie ako bezduchá bábka ako sa mi javila v knihe o nej. To ako sa starala o zranených a umierajúcich by som na ňu nepovedala. Naozaj mi tu bola veľmi sympatická.
- Jennifer, nevlastná dcéra Ellen, mi najskôr prišla taká detinská, že sa teší len z tancovania, nákupov, zábavy, ale bola to dobrá duša. Mala čosi do seba a nemyslela len na seba, ale aj na druhých. Neviem prečo som si na ňu na začiatku spravila taký zlý obraz. Ale viem. Liezla tam kde nemala = chcela Dominica.
- nadporučík Penworth - na začiatku mi moc nesedel, ale potom s ním bola sranda. Hlavne, keď bol v spoločnosti jednej mladej dámy a vymieňali si štipľavé poznámky. Ich príbeh ma možno zaujal viac / rovnako ako ten o hlavných hrdinoch. Škoda, že o nich nie je nejaká samostatná kniha, ale v Diablova pavučina sa s nimi ešte stretneme. Teda ja som sa už.
- už len odporučenie - pri týchto knihách je dobré ich čítať postupne. Nie na preskakovanie ako ja, lebo v tom bude mať človek trochu bordel.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...