štvrtok 9. októbra 2014

Amanda Quicková - Beriem si ťa


Anotácia:
Energická vdova Beatrice požiada Lea Moncresta, ktorý má povesť čudáka, o pomoc pri pátraní po stratených vzácnych prsteňoch. Leo súhlasí, lebo od začiatku mu je jasné, že Beatrice je zvláštna žena, ktorá ho síce rozčuľuje, ale rozhodne sa pri nej nenudí. Leo zasa Beatrice fascinuje, lebo jej pripomína hrdinov románov, ktoré píše pod pseudonymom. Dobrodružné pátranie a nebezpečné situácie len posilňujú vášnivý vzťah, ktorý medzi nimi vzplanie a rozhorí sa trvácnou láskou.

O knihe:
original - With this ring
- 1. časť zo série Vanza:
Beriem si ťa; Snubný prstienok; Zlomyseľná vdova; Lie by Moonlight (v slovenčine nevyšlo, ale v češtine áno ako Místo nejtemnější)
obálka - až nato zelené kockované pozadie sa mi páči, ale možno keby to bolo zeleno-zelené bez tých kociek bolo by to horšie

Moje pocity:
- originál názov sa mi páči viac. 1. časť sa mala volať - S týmto prsteňom a 2. časť Si ťa beriem (alebo Beriem si ťa). Pekne by sa to dopĺňalo, aj keď musím zase nadhodiť, že táto kniha sa mi do série nejako nehodí. Žiadna Vanza tu nebola spomínaná. Uvidíme ďalej.
- a ešte aj tá posledná časť. V takýchto prípadoch ma tak jeduje, že knihy vychádzajú viac v češtine ako u nás. Čím to je? Ako nie je problém čítať aj v češtine, ale po prvé mi to trvá dlhšie a po druhé rada by som mala sériu v tom istom jazyku, takže za mňa český jazyk v knihách skôr nie ako áno.
- kniha začínala dosť depresívne, ale aspoň nám autorka ukázala hlavného hrdinu. Teda jeho vnútro, pocity... Predtým než Leo spoznal Beatrice bol taký depresívno-smutný a potom ako keby ožil a bol veselší a bláznivejší.
- zo začiatku ma kniha nebavila. Ešte asi aj po druhej alebo tretej kapitole som ju mala chuť odložiť, ale potom sa to rozbehlo asi ako sa dostali do Londýna a začalo ma to dosť baviť.
- na začiatku kapitol boli úryvky z knihy Zrúcanina od Amelie Yorkovej. To sa mi tam fakt páčilo.
- tá jeho prezývka - Šialený Monk sa mi najprv nepáčila, ale po čase, keď si z toho s Beatrice uťahovali, tak mi prišla milá
- nechápem prečo nepreložili slovíčko earl - gróf?
- buď mám prečítaných ešte málo kníh (čo je dosť možné) alebo sa autorky moc neopakujú (čo sa mi moc nezdá), ale hlavný hrdinovia v takomto veku 29 a cca 40, tak to si nepamätám a ešte k tomu hrdina, ktorý už má aj dediča a ešte aj jeho nástupcu a nepotrebuje sa vlastne ani ženiť. Stačila by mu milenka. To sa tiež často nevidí.
- keď autorka spomínala ako boli obaja hlavný hrdinovia šťastný v predošlých manželstvá zdalo sa mi to milé a bola som zvedavá ako sa popasujú s novou láskou, ale teda už tu ma autorka prekvapila
- Beatrice sa mi páčila, ale ako inak, keď robila to čo robila. Jednu z mojich vysnívaných prác. Čo to asi bolo?
- Leo bol zaujímavý, ale najviac ma dostal ten romantický "darček" pre hlavnú hrdinku na konci. Len škoda, že ona ho pochopila až neskôr, ale zase lepšie neskoro ako nikdy.
- Elf, pes hlavného hrdinu bol super, len som nejak preskočila čo to bola za rasa, tak som si ho nevedela predstaviť (vygoogliť), ale aj tak sa mi páčil
- dej sa odohrával najskôr na jeho panstve a potom v Londýne
- stretli sme sa tam s veľa postavami - najčastejšie asi jej teta Winifred a sesternica Arabella; Arabellin snúbenec; Lucy, krajčírka kamarátka hlavnej hrdinky; Clarinda, ľahká žena a ešte kopec iných. Takže núdza o postavy nebola.
- Beatrice a Lucy založili Akadémiu pre ženy na ulici, ľahké ženy. Toto bolo veľmi pekné. Samé toho veľa nemali, ale aj tak pomáhali. Učili ich tam veci, aby boli dobré francúzske komorné, krajčírky, keďže to bolo vtedy v móde mať francúzsku komornú alebo chodiť k francúzskej krajčírke. Zaujímavá myšlienka. Nikdy by ma nenapadlo, že sa museli hrať na francúzsky, aby sa zamestnali alebo boli vychýrené a lepšie platené krajčírky.
- chýbali mi tam jeho synovia. Podľa mňa tam mali byť trochu aj oni. Nie len spomenutí, že mu písali listy, ale autorka ich mala zakomponovať do deja. Nech sa s nimi vžijeme a nie ich berieme ako doplnok, ktorý ani nemusel byť.
 - posledné prekvapenie ma čakalo na konci ako to autorka všetko ukončila. Nečakala som takých záporákov. Musím zase začať čítať viac týchto detektívnych románov, aby som vedela tých zlých prekuknúť.
- sranda je že Amanda Quicková má veľmi pekné obálky a aj knihy sa mi páčia o kúštek viac ako Janye Ann Krentzovej, ale to bude asi tým, že historické mám radšej (AQ a JAK je vlastne tá istá osoba, keby niekto nevedel)

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...