štvrtok 6. novembra 2014

Kat Martinová - Nenaplnená nevinnosť


Anotácia:
Jessica Foxová nebola vždy sebavedomá mladá dáma v centre londýnskej smotánky. Narodila sa ako chudobná a žila na ulici, kým jej osud neprihral ochrancu - starnúceho markíza z Belmoru. A osud pokúša aj ďalej, keď sa zaľúbi do arogantného markízovho syna kapitána Matthewa Seatona.
Matthew sa po návrate z námornej služby rozhodne, že sa poráta so zmyselnou kráskou, ktorá, ako sa nazdáva, má záujem o titul markízy. Hoci sa citom bráni, postupne proti svojej vôli podlieha túžbe mať ju pre seba. Jessica je odhodlaná urobiť čokoľvek, aby získala jeho lásku. Minulosť ju však prenasleduje a ohrozuje splnenie jej snov.

O knihe:
original - Innocence undone
- 1. časť zo série Kingsland:
Nenaplnená nevinnosť; Nebezpečné vášne
obálka - páči sa mi. Tá žltá/zlatá vyzerá tak luxusne. Hlavný hrdinovia sú sympatickí. Obrázok je pekný, aj keď je škoda, že je len taký malý a veľa z nich nevidíme.

Moje pocity:
- Jessica bola síce dcérou prostitútky, ale srdcom väčšia dáma ako niektoré, ktoré sa ako dámy narodili. S jej veľkým úsilím a s markízovou pomocou sa jej podarilo zmeniť sa na dámu aj v spoločnosti. To bola pekná myšlienka, že nezáleží ako sa narodíme, ale ako sa posnažíme a zariadime si život. Aj keď jej pomohli v živote viacerí - Vi, jej "slúžka", baby z bordelu, markíz..., ale musela preto tiež niečo urobiť.
- dej sa odohrával - na panstve v Belmore, v Londýne, na mori (na lodi)
- postav tam bolo viac. Nechce sa mi všetky vypisovať, takže len v skratke Gwen a jej nápadník, Caroline, markíz, Viola, brat hlavnej hrdinky...
- keď sa spojila Gwen a Jessie, tak to stálo zato. Aj keď väčšinou v tom bola Jessie nevinne, lebo chcela pomôcť svojej priateľke, ale Gwen nechcela nič zlé, len nejakú inšpiráciu do svojej knihy.
- niekedy mi Matt liezol na nervy, ale inokedy bol zase úžasný. Najmä tie jeho reči proti hlavnej hrdinke boli hnusné, ale tak chápem. Keďže ju bral ako zlatokopku a on ako dobrý syn chcel otca aj majetok ochrániť proti takej mrche, tak mal aj blbé reči.
- páčilo sa mi ako Jessica vyučovala deti. To bolo od nej naozaj pekné, ale keďže bola chudobná, tak určite sa vedela vžiť do ich situácie, ale keď už sa dostala na vrchol mohla sa nato vykašlať a len si užívať, ale ona sa o svoje šťastie a o všetko čo vedela chcela podeliť a tak učila chudobné deti.
- bála som sa, že tatko Reggie (páčilo sa mi toto Jessino oslovenie) zomrie, lebo sme sa s ním dosť zoznámili a bol vtipný, múdry, dobrý... Nemám rada, keď si v knihe niekoho obľúbim a on potom umrie. Nestáva sa to často, ale predsa občas áno. A čo myslíte, čo spravila autorka s markízom?
- Sarah bola zlatučká. Mohli sa jej v knihe venovať aj viac. Napríklad kedy začala rozprávať. A kto to vlastne bol? Musíte si prečítať sami.
- dávať ďalších dvoch hlavných hrdinov do knihy má aj svoje plusy, aj mínusy. Ušetríte na ďalšej knihe, ale zároveň sa im nemôžte tak venovať a hrozí odpútanie od prvých hlavných hrdinov. Čo sa tak trochu stalo aj tu. Potom ma viac zaujímala Gwen so svojim nápadníkom.
- Gwenin nápadník bol síce skazený, ale aj tak ma priťahoval. Hlavne tým, čo spravil na jej záchranu.
- nepáčilo sa mi, že chlapský hrdinovia si predstavovali hlavné hrdinky, keď spali s pobehlicami. Fuj. To nie je žiadne ospravedlnenie. A je to aj trochu nechutné. No ale budiš.
- nepáčili sa mi tam boje na lodi, ale bolo to len pár strán, takže sa to dalo prežiť
- zato, čo spravil hlavný hrdina si kniha zaslúži 5 pusiniek. Síce to bolo klišé ako z telenovely, ale také veci ja môžem. Aj by som vám to povedala, ale to by znamenalo prezradiť veľmi dôležitý moment v knihe. A to by som vám neurobila.
- a aby som nezabudla, aj markíz by sa hodil na hlavného hrdinu. Lišiak jeden prefíkaný.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...