streda 11. februára 2015

Kat Martinová - Falošné sľuby


Anotácia:
Mladá šľachtičná Elizabeth Woolcotová je zverenkyňou Nicholasa Warringa, Hriešneho grófa z Ravenworthu. Po otcovej smrti ju ohrozuje krutý a nenásytný gróf Oliver Bacsomb, posadnutý jej krásou a odhodlaný za každú cenu oženiť sa s ňou.
Dievčina žiada o pomoc a ochranu Nicholasa, hoci sa trochu obáva jeho zlej povesti, keďže kedysi zabil Bascombovho brata, lebo zviedol a ublížil jeho sestre Maggie. Elizabeth stelesňuje všetko, po čo kedysi Nicholas túžil - nehu, materinskosť, ženskú zraniteľnosť i silu zároveň. Sľúbi jej, že ju pred Bascombom ochráni a nájde jej vhodného manžela. Ale proti jeho snahám stojí túžba osamelého muža po ozajstnej láske, rodine, deťoch. Nájde Elizabeth v náručí Hriešneho grófa to, po čom túži? A dodrží gróf svoj sľub?

O knihe:
original - Wicked promise
- 1. časť zo série Clayton:
Falošné sľuby; Perfect Sin (v slovenčine nevyšlo, ale ako vždy v češtine áno - Dokonalý hřích)
obálka - celkom pekná

Moje pocity:
- ešte januárová knižka, ale keďže som ju prečítala až niekedy v posledných dvoch januárových dňoch, tak je tu až dnes
- už začiatok knihy bol taký bleee (no to je vyjadrovanie, ja viem). Nicholas bol v posteli so svojou milenkou, ale v poriadku. Po čase som to pochopila tak, že to spravilo entrée [antré] Hriežneho grófa.
- prvé stretnutie Elizabeth a Nicholasa bolo milé. Ako mu vpadla do pracovne a rovnako aj do jeho života a on sa musel s tým vysporiadať a postarať sa o ňu.
- Nick spravil v mladosti (nedá sa povedať, že) chybu, lebo keby sa mal rozhodovať myslím si, že by ju urobil znovu a tá "chyba" ho priviedla do väzenia a vyhnanstva, ale zároveň to bolo niečo čo si ten dotyčný zaslúžil.
- Elizabeth potrebuje od Nicholasa ochranu pred Oliverom Bascombom. Pred mužom, ktorému Nicholas zabil brata a skončil tak vo vyhnanstve. Ten Oli je poriadny hajzlík. On by bol schopný ju aj znásilniť a nie len to. Mohli sme si tam prečítať aj scénku s jeho milenkou a ak by nás nepresvedčilo už to všetko predtým, že by sa nemal k Elizabeth ani priblížiť, tak po týchto pár stránkach by sme si boli stopro istí.
- dosť som sa trápila s knihou pri časti, kde sa z hlavnej hrdinky stala jeho milenka a ešte k tomu ani svadba nemohla byť, lebo on už bol ženatý a aj keď so svojou ženou žili oddelene, ale ona rozvod nechcela. Elizabeth z časti chápem, že chcela byť jeho milenka, lebo sa do neho zamilovala a celý život mu lásku odopierali a zaslúžil si ženu a deti, lebo jeho šľachetný čin mal byť skôr odmenený a nie aby skončil vo vyhnanstve, ale z veľkej časti to nemôžem preglgnuť ako chcela byť jeho milenka až do konca života (alebo dokedy by ho neomrzela). Odvrhnutá spoločnosťou a čo keď sa mu zunuje? Ako manželky by sa jej tak ľahko nezbavil ako milenky. Bolo mi to proti srsti, ale keď som sa cez to prelúskala, tak ma to zase začalo baviť.
- pár postáv v skratke:
- Elizabethina teta Sophie, s tým jej klbkom a inými zvláštnosťami vyzerala naozaj bláznivo, ale nebola zlá a ani bláznivá. Skôr excentrická. A to ako sa k nej Nick zachoval, keď sa jej deti posmievali bolo na zožratie. Vtedy som sa do neho buchla aj ja. Veľmi pekne to bolo od neho.
- Nicholasovej sestry Margaret mi bolo tak trochu ľúto skončila v kláštore za niečo čo vykonala v mladosti ako hlúpe, neskúsené dievča. Síce to nebolo to najhoršie, čo sa jej stalo, ale podľa mňa ona nepatrila k ľuďom, ktorý by sa chceli držať v ústraní a nebyť v kontakte s ľuďmi a žiť naplno. Potešilo ma, keď sme ju uvideli na scéne, ale celkom ma prekvapilo s kým nakoniec skončila. Ale môžem zodpovedne prehlásiť, že jej románik neprevalcoval hlavných hrdinov ako sa to stáva v iných knihách. Bolo to také milé vedľajšie spestrenie.
- Nicholasov priateľ vojvoda Randal Clayton ma zaujal asi najviac z vedľajších postáv a kniha o ňom by ma určite potešila, ale zatiaľ to vyzerá, tak že vyšla iba v češtine a my sa jej asi nedočkáme.
- Nicholasova manželka; Elizabethini nápadníci; Sydney, Nicholasov právny poradca a ešte pár postavičiek
- pár zaujímavých veci som vám neprezradila (veď nie som zlá, pri čítaní vás ešte nejaké prekvapenia čakajú), ale o tomto musím napísať. Nicholas skončil vo väzení a hrozilo, že buď zdrhne a musí opustiť krajinu alebo ho obesia. Samozrejme bola ešte možnosť, že nájdu vraha a Nicholas skončí bez obvinení a šťastne spolu s Elizabeth. Ale nakoniec sa z väzenia dostal. Menšie prezradenie. Bol to útek, ale taký parádny, že som sa dobre pri tom zabavila.
- takže koniec bol celkom dobrý a poriadne zapletený. Kto bol vrah a ako to dopadlo si musíte prečítať sami. Prajem príjemné čítanie. Aj keď sa mi kniha nepáčila v niektorých častiach, ale nakoniec to s ňou nedopadlo až tak zle ako som si myslela.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...