štvrtok 28. mája 2015

Jude Deverauxová - Ranný svit mesiaca


Anotácia:
Osudy troch mladých žien, ktoré sa spriatelili počas štúdia na vysokej škole, sa zapletajú. Medzi maliarkou Jeccou a lekárom Tristanom od prvej chvíle preskočila iskra. Jecca na naliehanie svojej priateľky Kim dočasne opustila umelecký svet v New Yorku a rozhodla sa stráviť leto v idylickom mestečku Edileane. Kimin bratranec Tristan - príťažlivý a obetavý miestny lekár - celé roky cíti blízky vzťah ku Kiminej vysokoškolskej "sestre" Jecce, hoci sa stretli iba raz. Na Jeccu hlboko zapôsobil tento silný, citlivý muž a prežijú spolu leto zmyslových rozkoší. Ale keď sa blíži Jeccin návrat do skutočného života, milenci sa musia rozhodnúť... Prežije ich láska napriek veľkej vzdialenosti?

O knihe:
original - Moonlight in the morning
- 1. časť z mesačnej série:
Ranný svit mesiaca; Neznámy vo svite mesiaca; Pod maskou mesiaca
- povedala by som, že táto séria je voľným pokračovaním série Edileane:
Levanduľové ráno; Zlaté dni; Šarlátové noci, Promises VOOK (u nás nevyšla); Vôňa jazmínuKameň želaní; Change of Heart (v češtine to už vyšlo, tak dúfam, že to vyjde aj u nás)
obálka - nie som fanda fialovej, ale táto obálka sa mi páči a ku knihe sa krásne hodí

Moje pocity:
- pripravte sa, budem sa rozplývať
- na doktora Tristana som sa tešila, odkedy som sa s ním zoznámila v knihe Kameň želaní, tam bol úplne zlatíčko. Romantický, pekný, inteligentný... Na zamilovanie. Takže som bola zvedavá, čo z toho bude. Veľké sklamanie? Obrovské nadšenie? A som rada, že to skončilo druhou možnosťou.
- prvé stretnutie hlavných hrdinov bolo celkom vlažné. Tris sa síce do Jecci stihol zamilovať, ale ona mala oči len pre Reeda, brata svojej najlepšej priateľky Kim. Ten bol tiež sympoš vôbec sa jej nečudujem, takže teraz som zase zvedavá na jeho knihu a oveľa viac ako na knihu o Kim. Sorry Kim.
- ale druhé stretnutie bolo už niečo úplne iné a také romantické, že no to sa nedalo. Jecca oddychovala na lehátku a podarilo sa jej zaspať a zobudil ju až pád mužského tela na ňu. Potom čo spoznala votrelca, keďže jeho zranená ruka ho momentálne preslávila viac ako ich prvé stretnutie, sa začali rozprávať a vtedy sa to všetko začalo rozvíjať. Jecca nepoznala Trisovu tvár, lebo bola bezmesačná noc. Dá sa povedať, že mali rande naslepo. A najviac na tom všetkom sa mi páčilo ako sa prirovnali k Psyché a Erosovi. Mám rada legendy a mýty, tak mi to prišlo také romantické.
- rande potme to musí byť zaujímavý zážitok. Jasne, že ľudia, ktorí nevidia to poznajú, ale ľudia, ktorí vidia to nezažijú každý deň, ale prečo nie? Jasne pri mojom šťastí by som mala rande s nejakým uslintaným starým chrenom (sorač sa výraz), ale ja by som si ho predstavovala (potme) ako krásneho urasteného princa :)
- keďže Jecca bola skôr mestské dievča a v Edileane sa nechystala ostať vyzeralo to s nimi dosť biedne, aj keď chémia a všetko ostatné medzi nimi fungovalo, ale toto bola dosť veľká prekážka a teda logicky by sa k nej hodil Reed, keďže to bol tiež taký mestský človek - cestovateľ, ale láska nepozná logiku, tak smola alebo šťastie? :)
- bolo tam toho veľa, čo sa mi na knihe páčilo a keďže tu nemôžem písať dlhokánske ódy (nieže by som nemohla, ale kto by to čítal), takže spomeniem, len také tie naj.
- zaujalo ma, že Tristan chodil "po slepiačky". Všade sa vyznal aj potme, v noci a to sa mu stalo aj osudným, keďže práve tak skončil na Jecce, ale nebola to jeho vina. On bol v tomto naozaj macher, ale to si prečítajte sami kto bol na vine :P
- bola som zvedavá ako vypáli ich prvé stretnutie, keď sa konečne uvidia. A teda bolo to poriadne napätie a zase také romantické. No hovorila som, že sa dnes budem rozplývať.
- Jeccin brat mi prišiel ako strašný podpapučník a jeho manželka riadna mrcha. Možno, že to myslela v dobrom, že bola taká "príjemná" na Jeccu, jej otca..., ale v dobrom myslela asi len na seba a svoje deti.
- Jeciin otec bol iný prípad. Dobre som sa na ňom zabávala alebo skôr na tých jeho rečiach. Vtipálek jeden.
- Sophie bude tiež určite živelná hlavná hrdinka. Veď posúďte sami ako testovala vzťahy:
"Keď zavládne super nuda," hovorila Sophie. "Nie keď človek len v pokoji relaxuje, ale keď túži streliť si do päty, aby bolo trochu vzrušenia."
S touto kočkou ešte bude veselo.
- malá Nell bola zlaté dievčatko. Brala by som ju všetkými desiatimi. Nebola rozmaznaná, bola inteligentná ako taká malá dospeláčka a mali ste chuť ju ochraňovať a maznať sa s ňou. Dokonalé dieťa. Páčil sa mi aj vzťah medzi Nell a jej ujom Tristanom. Bol skoro ako jej otec. Rozmaznával ju, všeličo možné aj nemožné jej kupoval. Určite z neho bude super tata.
- škoda, že tam nebol viac spomenutý Reed, ale keďže sa s ním stretneme v knihe Pod maskou mesiaca, ktorú ešte nemám, ale určite ju chcem, tak som to autorke dokázala prepáčiť
- páči sa mi na Edileane, že všetko sú tam rodina. Teda väčšina ľudí. To je také pekné. Familiárne mestečko. Chcela by som si aspoň chvíľku vyskúšať bývať v takom meste.
- v knihe bolo spomenutých pár pesničiek, ktoré si púšťali na starom džubokse v bistre U Ala, takže na konci vám pridám video s pesničkou, ktorú som pre vás vybrala. Držte si klobúky a nezabudnite vrtieť zadkom :)
- stalo sa tam toho ešte veľmi, veľmi veľa, ale ak chcete vedieť čo, treba siahnuť po knihe a určite neoľutujete
- ešte poslednú vec spomeniem a dáme si koniec. Jecca bývala s dvomi staršími dámami a tie každý deň  cvičili. Každý človek by zrejme čakal, že budu asi len poskakovať, trochu sa naťahovať a veľa toho vo svojom veku zrejme nezvládnu :D Ale to by sa škaredo mýlil. Každý deň precvičovali tieto žienky niečo iné a raz dokonca tancovali okolo tyče :D Skoro som sa vykotila, keď som to čítala. Niektorý ľudia dokážu naozaj poriadne prekvapiť a preto netreba ľudí podceňovať :)
- koniec bol taký všelijaký. To ako sa rozišli bolo dosť divoké. Jeccu chápem. Tris urobil nejaké kroky bez jej vedomia (ale inak to boli úžasné, romantické kroky). Dalo by sa povedať, že sa proti nej spolčili a očakávali, že ona bude tancovať ako oni pískajú, ale on to tak zrejme vôbec nemyslel. Len to blbo vypálilo. Ale hlavné je, že všetko krásne romanticky skončilo. V tejto knihe bolo romantiky viac než dosť, ale vôbec mi to neprišlo presladené.


- dúfam, že máte radi Elvisa. Ja teda určite áno. Celkom fešak to bol alebo je? ;)

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...