utorok 29. septembra 2015

Kathleen E. Woodiwissová - Osudom spojení


Anotácia:
Na panstve markíza z Bradbury, falošne obvineného zo zrady kráľovnej a vraždy jej agenta, žije Edward Stamford so svojou dcérou Arabellou. Ten pred kráľovnou Alžbetou očiernil nebohého markíza a získal jeho sídlo, titul i majetok. Na panstve žije dočasne jeho neter Elise Radbornová, ktorej otec je už dlho nezvestný.
Dobrodružstvo sa začína vo chvíli, keď počas Arabellinej svadby priatelia markíza Maxima Seymoura unesú namiesto jeho bývalej snúbenice Arabelly krásnu Elise. Po úmornej ceste do Nemecka sa títo dvaja zosobášia a v návrate späť do Anglicka, kde chce Maxim získať stratené majetky a predovšetkým česť, im už nič nezabráni.
V Anglicku získa u kráľovnej milosť, ale vzápätí Elise opäť unesú - vinníkom je tentoraz Quentin, ktorý má na svedomí únos jej otca, aj záhadné úmrtia Arabelliných nápadníkov.

O knihe:
original - So worthy my love
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - hlavná hrdinka tam vyzerá tak trochu ako opica. Ten nos, pery... Neviem. Obálka je ako celok pekná, ale keď sa na ňu poriadne zadívam, tak veľa veci sa mi na nej nepáči.

Moje pocity:
- septembrová kniha
- ak som niekedy povedala (určite áno), že mi vadí, keď je v anotácii jedna veta, nanajvýš dve a o deji to prezrádza veľké guľové, tak táto anotácia je ešte horšia. Je tam asi celý obsah knihy :D
- prvé stretnutie hlavných hrdinov bolo vtipné. Elise tam dáva Maximovi poriadnu prednášku. Presnejšie asi poriadny výplach žalúdka, ale on si to samozrejme nenechá a tak trochu sa doťahujú, ale len tak trochu, keďže on tam je v úlohe sluhu. Tak isto ich prvé stretnutie, keď zistil, že mu uniesli nesprávnu ženu bolo divoké.
- kým sa opäť stretli trvalo to dosť dlho, ale nenudili sme sa a ten čas sme využili (teda aspoň ja) celkom zábavne. Elise sa bránila únoscom hlava nehlava. Občas to bolo vtipné, občas mi ich bolo až ľúto. Ale aspoň človek vedel, že nedá svoju kožu, len tak zadarmo a keď ju uniesli druhýkrát nemusel sa Maxim báť, že bude niekde v priekope mŕtva, ale mohol si byť istý, že to prežije ako poriadna šelma.
- sluhovia/únoscovia ju dovliekli do poriadnej chajdy, ale tak bolo to pochopiteľné boli len sluhovia, takže ich ľahko niekto napálil, ale nechápala som to, že sa ten vychcanec, čo ich tam poslal bývať nebál Maxima, aj keby som si myslela, že je mŕtvy o čom pochybujem, že tomu naozaj veril. Musela by som to vidieť na vlastné oči, aby som ho chcela prešťať.
- dalo sa očakávať, že sa Elise a Maxim do seba buchnú, keďže sa stále doberali a robili si napriek. Veď predsa on ju uniesol alebo teda dal uniesť, tak by bola sprostá, keby mu nerobila naprotiveň, ale to ako rýchlo sa zobrali bolo dosť zvláštne.
- hanze som tam moc nechápala. Mohla sa tomu autorka povenovať trochu viac alebo to vysvetliť, tak, aby to pochopili aj nechápavci, lebo občas mám naozaj dlhé vedenie, ale zdá sa mi, že keď sú podobné spolky opisované v iných knihách, tak to tam autorka napíše zrozumiteľnejšie.
- najviac som sa bála toho, že Elisinho otca nájdu mŕtveho, lebo som si ho celkom obľúbila a to tam ani nevystupoval, ale z toho ako o ňom rozprávali, tak aj to mi stačilo, aby som zistila, že mi je sympatický. Možno to bolo aj tým začiatkom. Prológ bol taký krásny. Otec a dcéra, aj keď to bolo trochu smutné, ale zároveň krásne rodinné.
- prekvapenie v podobe jej prababičky nemalo chybu. Síce to tam bolo ako keby nacapané - rýchlo, rýchlo, ale bolo to milé.
- zloduch, tak ten ma prekvapil na plnej čiare. Celkom som ho mala rada zmrda jedného.
- celá jej rodina boli poriadny hajzlíci alebo blázni. Vyberte si. Jeden ju využíval kvôli peniazom. Bývala u neho za nehorázne peniaze a ešte si to musela aj odpracovať a zvyšok ju uniesol kvôli peniazom a dokonca ju tam ešte aj mučili. Nemám slov na takú milú rodinku.
- opisy, aj charaktery postáv, tam boli krásne opísané ako som u KEW zvyknutá a pre takúto jej krásu v detailoch jej knihy milujem. Samozrejme ani obsah nezaostával. No proste pani spisovateľka.
- prečítala by som si knihu aj o kapitánovi hanzi - Nicholasovi. Bol mi celkom sympatický alebo o jeho bratrancovi Justinovi. To bol poriadny uličník a klamal telom. Človek by povedal, že je to ešte také nedospelé decko a on bol celkom hrdinský a rozumný.
- bolo tam dosť veľa chýb. Vynechané písmenko, slovíčko navyše. Bolo to dosť rušivé. Keby tam bolo nejaké zlé i/y alebo nejaká taká volovinka, ale toto bolo dosť na očiach aj mne, takže mi to trošku dosť vadilo.
- na konci mi zase trochu vadilo, že mi prišiel taký urýchlený alebo teda odseknutý v tom najlepšom. Ešte pár stránok by som určite zvládla.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...