streda 8. júla 2015

Julie Garwoodová - Kráľovský dar


Anotácia:
V úsilí zjednotiť večne rozvadené anglické rody nariadi kráľ Juraj sobáš štvorročnej Sary Winchesterovej so štrnásťročným Nathanom, markízom St. Jamesom. Keď dievčina dospeje, už nechce byť hračkou v rukách svojho otca a rozhodne sa obrátiť na svojho právoplatného manžela. Postupne spoznáva muža, ktorému ju pred rokmi sľúbili, teší sa z manželovej ochrany aj lásky. Čoskoro však do jej šťastia začnú prenikať tiene minulosti...

O knihe:
original - The gift
- 3. časť zo série Kráľovský špióni:
Tajomná princezná; Anjel strážny; Kráľovský dar; Zámky
obálka - ale však nie je to až taká zlá obálka

Moje pocity:
- ešte júnová kniha
- prvá veta z knihy:
"Bolo iba otázkou času kedy sa svadobní hostia navzájom pozabíjajú."
Svadba snov. Ozbrojení, krvilační hostia. Dva znepriatelené rody, ktoré sa rozhodol spojiť kráľ svadbou Sary a Nathana. Našťastie mala nevesta len štyri roky, takže si zrejme zo svojej svadby veľa pamätať nebude a ak jej nebude vadiť dohodnutý sobáš prečo by jej mala vadiť divoká, napätá svadba, na ktorú si nebude ani spomínať. Svadba štvorročného dievčatka a štrnásťročného chalana je dobre v minulosti asi nič nezvyčajné, ale aj tak dosť zvláštna udalosť. Najskôr som myslela, že bude nuda čítať svadbu malých detí, ale bolo to vtipné. A o všetku zábavu sa postarala nevesta, jej stará deka a otec. Ženích už aj v tom veku ukázal aký je dobrý, keď bol milý na svoju malú nevestu.
- potom malo prísť jednoduché stretnutie manželov po rokoch, keď už boli obaja pripravení plniť si manželské povinnosti, ale ono to vôbec nebolo také jednoduché. Sara nemala na manžela čas a on ju chcel skôr kvôli tomu, čo mohol z toho získať nie pre ňu samotnú. Aspoň zo začiatku a keďže si myslel, že sa mu nevesta chystá utiecť (teda skôr už manželka), tak sa rozhodol ju uniesť. Teda bohvie aký únos to nebol. Ale sranda to bola poriadna.
- najviac mi z celej knihy utkvelo v pamäti ako hlavná hrdinka zachraňuje svoju tetu a chlapíka, ktorý ju udrel krásne odmenila :D
""Udrel ťa?"
"Áno, moja milá, udrel," prikývla Nora. "Dokonca niekoľkokrát." Sluha, o ktorom bola reč, nevidel, kto sedí v drožke. Naklonil sa dopredu, aby si svoju korisť lepšie obzrel.
Nathan podišiel bližšie ku koču. Mal chuť roztrhnúť toho muža na dve polovice už len preto, že sa opovážil chlipne pozrieť na jeho ženu. Zarazil sa, keď zbadal, ako sa z okienka vynorila päsť v bielej rukavici a udrela dotieravca rovno do nosa."
- na začiatku mi prišla Sara dosť odvážna, ale potom ako skončila s Nathanom mi prišla len taká manželka. Proste odvahu stratila niekde na mori. Všetko čoho sa chytila (ale ani chytať sa nemusela ničoho) sa pokazilo. Prišla mi taká závisláčka na manželovi, ale keď prišli piráti všetko sa znovu obrátilo.
- páčilo sa mi ako veľmi bola Sara zamilovaná do Nathana, aj keď mi to prišlo občas až príliš. Proste prišlo mi to ako slepá láska, že miluje niekoho koho si vysnívala a ani ho vlastne poriadne nepoznala, ale bolo to pekné.
- prišlo mi veľmi vtipné, keď jeho posádku na lodi volala moje služobníctvo :D
- väčšina deja sa odohrávala na lodi
- už  na svadbe mi bol jej otec nesympatický, keď dokázal byť hnusný k svojej dcére a v celej knihe sa to vôbec nezmenilo. Chudiatko jej mama, aj mi jej bolo ľúto.
- a ten jej strýko Henry. Neviem sa rozhodnúť kto bol horší, či jej otec, že nechal všetku špinavú robotu na svojho brata alebo Henry, že robil tu špinavú robotu a bol by schopný zabiť aj vlastnú rodinu alebo aspoň prizabiť.
- bolo tam kopec vtipných momentov, kedy som sa dobre zasmiala, ale aj z predošlých častí si pamätám, že som sa nasmiala a dokonca v jednom momente som sa až kosila a pamätám si ho doteraz :D
- autorka zapojila do knihy aj hlavných hrdinov z knihy Anjel strážny, keďže Jade je Nathanova sestra a Caine je teraz už jej manžel. Z tejto knihy si už veľa nepamätám. Zrejme by som si ju mala trochu prelistovať a obnoviť si spomienky.
- odhalenie na konci bolo stobodové :* Už dlho som sa na konci knihy tak nezasmiala. Poriadne dlho :D Potom ma veľmi štvalo, že sme nezistili ako zareagoval Nathan. Škoda. Mohlo to byť ešte zaujímavé, ale nevadí takto to bola taká vtipná čerešnička na koniec.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...